Kultowa marka, która od prawie 90 lat jest niekonwencjonalnym płótnem dla dzieł sztuki, tworzy wraz z renomowanym brytyjskim artystą mural w sercu Londynu.
Zippo i artysta streetartowy D*Face wspólnie odsłaniają mural w Londynie
W całej historii marki zapalniczki Zippo posłużyły za najmniejsze i najbardziej niekonwencjonalne płótno wielu niezrównanym artystom. W tym roku, we współpracy z artystą ulicznym D*Face Zippo kontynuuje swoje zaangażowanie w sztukę niekonwencjonalną i celebrowanie kreatywności we wszystkich jej formach.
„Wiatroodporna zapalniczka Zippo od prawie 90 lat służy za niekonwencjonalne płótno. Jest małą, ale stabilną platformą, na artyści mogą pokazać swój osobisty styl i pasję twórczą. Precyzja w oddawaniu szczegółów, którą oferuje nasz nowy proces kolorowego zdobienia 540°, pozwala nam zaprezentować niesamowity projekt D*Face’a na zapalniczce z takim samym efektem, jaki ma sam mural” – komentuje Lucas Johnson, Global Senior Brand Manager Zippo.
Jedyny w swoim rodzaju mural stworzony przez D*Face’a został odsłonięty na pierwszym London Mural Festival, aby w ten sposób uczcić wprowadzenie najnowszej innowacji we wzornictwie marki Zippo, procesu zdobienia w kolorze 540°, który umożliwia oddanie charakterystycznego miejskiego stylu i niepokornego spojrzenia mistrza murali na popkulturę. Odważny nowy projekt to wywrotowy autoportret przedstawiający mieszankę kultury i mediów, które otaczają nas w XXI wieku – ukłon w stronę kultowego statusu popkulturowego marki i jej zaangażowania w indywidualną ekspresję. Mural ten jest sercem zintegrowanej globalnej kampanii marketingowej.
W ramach London Mural Festival dzieło powstało w londyńskim Kings Cross wraz z 40 innymi muralami stworzonymi przez międzynarodowych i lokalnych artystów z całego miasta. Celem festiwalu jest przedstawienie przestrzeni miejskiej jako czystego płótna i świętowanie istnienia twórczych społeczności na całym świecie.
„Uczestniczenie w tym projekcie z marką Zippo to naprawdę fajne przeżycie. Urodziłem się i dorastałem w Londynie, dlatego nauczyłem się traktować ulice miasta jako swego rodzaju płótna malarskiego. Cieszę się, że uczestniczę w pierwszym w historii festiwalu muralu. A co do samej zapalniczki, zaakceptowałem to, że moje murale są tymczasowe, ale to świetnie, że akurat ten obraz będzie trwał w zminiaturyzowanej formie, którą można schować do kieszeni. Fajnie, że zapalniczka stała się niekonwencjonalnym kanałem dla sztuki miejskiej” – mówi D*Face.
Uchwyciliśmy pracę D*Face’a zza kulis. Artysta stworzył obraz w swoim charakterystycznym stylu na ścianie o wymiarach 7 x 11 metrów, używając różnych mediów i technik – obejrzyj film.
Mural utrwalono na limitowanej edycji wiatroodpornej zapalniczki Zippo – płótnie, które przetrwa długo i jest częścią 4-częściowej kolekcji Zippo Street Art. Oprócz projektów Mariji Tiuriny, Prefa i Tristana Eatona kolekcja będzie prezentować także najnowszą innowację marki – proces zdobienia w kolorze 540°. Ten nowy proces umożliwia naniesienie każdego motywu w pełnej kolorystyce na wszystkie powierzchnie i krawędzie wiatroodpornej zapalniczki, dzięki czemu staje się ona idealną platformą do prezentacji prac artystów street artu. Kolekcję można nabyć tutaj.
Podczas weekendu otwierającego festiwal miłośnicy graffiti, którzy oglądali dzieło D*Face’a, mieli również okazję wejść do domu Zippo, do którego prowadziły drzwi za muralem. W tej wyjątkowej przestrzeni sztuki i zakupów pokazywano na żywo doświadczenia uczestniczących w festiwalu artystów.